lunes, 24 de enero de 2011

Gats, embaràs i toxoplasmosis


Estic embarassada de 32 setmanes i la gent quan s'assabenta que tinc un gat no s'està de preguntar-me "i que faràs amb el gat??" I que volen que facin? que l'abandoni ... sense paraules!!! El gat és un més de la nostra petita família, porta anys amb nosaltres i espero que encara n'estigui molts més.
Però el que jo volia comentar avui és aquesta llegenda que hi ha tant al voltant dels gats amb l'embaràs, com els gats amb els nens. Jo sóc negativa en toxoplasmosis, no he passat l'enfermetat i el meu metge va ser super clar i em va comentar que era més fàcil que l'agafés per menjar carn crua que perquè el gat me l'encomanés. Si un gat és positiu, només pot transmetre-la durant els primers 15 dies que la contrau així que si el gat no surt al carrer és impossible que te la passi. Tot i així, el metge em va dir que per passar-li jo li hauria de netejar les caques, agafar-les amb la mà, no rentar-les i després menjar alguna cosa, així que és gairebé una missió impossible.
Gats i bebes. Què fer quan arriba el bebe a casa? Doncs molt fàcil, tractar al gat com abans!!! Ensenyar-li al bebe, deixar que l'olori (quan ell volgui, mai forçar-lo) i sobretot seguir jugant i estimant-lo com sempre. Actuant així no té per què passar res i el nen viurà amb un amic més a casa. A mi quan sigui bebe no em preocupa el més mínim, em fa més por quan el nen tingui un parell d'anyets el pobre gat que tindrà una personeta que sé el perseguirà per tota la casa i a qui haurem d'educar és al nen a respectar al gat. Si algú molt informar-se més us deixo aquest article molt interessant, però sobretot per molt embaràs que hi ha hagi tracteu al gat com fins ara ho havieu fet!!!

1 comentario:

  1. Amb el teu permís, et robaré aquest apunt del bloc. Estic embarassada de vint setmanes i a les dotze setmanes, en la primera visita al ginecòleg, va ser molt taxatiu: no has passat la toxo. Els gats, o els fas fora o els mates. Evidentment, els gats segueixen al meu costat (bé, per ser més exactes, a sobre meu). Crec que falta molta informació i molta formació sobre aquest tema.

    ResponderEliminar