viernes, 13 de marzo de 2009

Casament al Saló de Cent


Doncs sí sí el 6 de novembre de 2009 ENS CASEM!!! Qui m’ho anava a dir a mi!!! Després de anys vivim junts hem decidit formalitzar la relació, però tot serà molt molt discret: sense vestit de princesa, només pares i germans … així sí el lloc el Saló de Cent del Ajuntament de Barcelona, bonic veritat???


En el nostre cas ho hem començat a preparar fa molt poquet, ara ho us detallo per si algú s’anima. El primer que vam fer va ser demanar el certificat literal de naixement, on? Doncs molt fàcil a través d’Internet concretament a través d’aquesta adreça: http://esede.mjusticia.es/cs/Satellite/es/1200666550200/Tramite_C/1214483950281/Detalle.html. En el nostre cas va ser molt ràpid i en uns 15 dies ja els teníem a casa.


A continuació vam demanar un volant de residència (si els dos darrers anys heu residit a Barcelona ciutat) que també es pot demanar per Internet (si aneu a una oficina en persona us el donaran al moment) a través de la web: https://w30.bcn.cat/APPS/portaltramits/formulari/ptbvolantres/T65/init/ca/default.html Aquests ens van arribar en menys d’una setmana.


El següent pas va ser fer una instància (la típica rosa) al Ajuntament (en qualsevol oficina d’atenció al ciutadà, en concret vam anar al de Gràcia (C/ Francisco Giner, 46) sol·licitant realitzar un matrimoni civil al Saló de Cent. Recomanen que poseu vàries dates (divendres a la tarda i dissabte matí).


Mentrestant un dia ens vam passar pel Registre civil de Barcelona (Pl Duc de Medinaceli, 3) per recollir una còpia de la “Sol·licitud de matrimoni” que s’ha de portar firmada per tramitar l’expedient.


Quan passa una setmana o 15 dies heu de trucar a Majordomia 934027300 i 934027364 i allà comprovaran la vostra instància (a nosaltres ens la vam fer enviar per fax perquè no havia arribat) i amb la instància miren el calendari d’actes per dir-te dia i hora. Quan ja quedes en el dia et dien que un mes abans has de presentar-te amb tots els papers tramitats i per acabar de triar la música i aspectes (suposo flors, etc.). Ah!!! També si el casament és a les 18.00 ja et diuen que mitja hora abans tothom ha d’estar presentat (aquí no serveix això de que la núvia arribi tard ...)


Ara només ens falta tornar un dia al Registre Civil presentant:


* Sol·licitud de matrimoni omplerta (fotocòpia i orginal)
* DNI (fotòcòpia)
* Els certificats literals de naixement
* Volants de residència

El mateix dia que un va al Registre civil et donen una citació perquè als dies hi vagis amb un testimoni (pot ser familiar o amic). La veritat és que la hora te la donen molt ràpid, nosaltres vam presentar els papers un dijous i ja ens donaven hora per al dilluns següent.
Per cert, el dia que aneu amb el testimoni només cal que porteu els DNI i us faran firmar una declaració jurada conforme no hi ha cap inconvenient en contraure matrimoni i al testimoni a més li fan 2 preguntes, de que coneix al nuvi (núvia), des de quan ... un pur tràmit!!! Aquest dia ja et donen una data perquè al cap d'un mes i mig aproximadament passis a recollir el document que s'ha de presentar al Saló de Cent per poder celebrar el matrimoni.
Uns dos mesos després de que us donin la data al Saló de Cent heu de rebre una carta amb la data del dia del casament (jo al mes vaig trucant perquè no l'havia rebut i em van dir que tranquila que ja la rebria ... i efectivament la vaig rebre)!!!
En el meu cas (ara que ja han passat dies des que vaig escriure aquesta entrada) el mes de la boda (al casar-me al novembre al octubre) vaig trucar (als telèfons que venen a la carta) i em van donar dia i hora que anar i parlar sobre el protocol.
En el protocol es indicar-te com entraràs (pots triar entrar junts, amb el teu pare, etc.), quines flors (si vols flors) han d'anar, i et donen dos numeros de compte perquè abonis els gastos d'hosteses i de megafonia (no arriba tot als 110€). Sobre la música s'han de triar:
- una per la entrada (2/3 minuts)
- una per l'intercanvi d'anell (un mig minut)
- una per la firma (3/4 minuts)
- una per la sortida (de fet et recomenen que posis varies, uns 10 minuts)
Aquestes les poses en un CD (o varios), pendrive i l'has de portar a l'adreça que et faciliten (bueno t'ho comenten quan truques a l'empresa de megafonia)
AHH!! també et donen dos tiquets per aparcar dos cotxes el dia senyalat!!
Al mateix dia vas a entregar els papers (a la plaça que hi ha darrera l'Ajuntament, crec que es diu Plaça Sant Miquel, a la 4a planta) perquè es pogui realitzar el casament que són:
- interlocutòria que et donen al Jutjat (original) (és l'únic paper que et donen allà)
- fotocòpia DNI nuvis
- fotocòpia DNI testimonis
i ja està!!! Fàcil, oi???

6 comentarios:

  1. Hola! que bé! nosaltres també ens casem al Saló però al Desembre, i tampoc volem una boda normal, volem una boda d'amor, sense compromisos cap a d'altres persones!!!

    ResponderEliminar
  2. però a que fa molta molta ilusió!!! on fareu el dinar o sopar? nosaltres ho estem començant a mirar ara ...

    ResponderEliminar
  3. Mooooolta ilu i emoció!!!! Nosaltres hem triat un restaurant molt original de Barcelona, no m'atreveixo a escrire'l pq als convidats encara no els ho hem dit; ara intento a veure si te'l puc enviar per correu, serà un sopar, ens casem a les 19.00. I vosaltres?? busqueu també a Barcelona? heu vist alguna cosa??

    ResponderEliminar
  4. ai si, diga-m'ho per mail (llop.agency@gmail.com), please!! Nosaltres també ens casem a la tarda (a les 18.00) i volem un hotel restaurant pel Montseny,la idea es passar tots la nit del divendres i aixi allargar una mica la festa!! On voleu anar de viatge de nuvis? nosaltres agafarem la motxila i anirem a Argentina!! per clima és ideal, i vosaltres???

    ResponderEliminar
  5. ara t'enviaré el nom del restaurant per e-mail. Nosaltres volem fer Vietnam també en motxilla, però després fer un salt a la Polynesia... jejeje estem bojos!!! ja t'ho confirmaré.

    ResponderEliminar
  6. Hola! Felicitats pel vostre casament!
    Una pregunta: sabeu quants testimonis es poden portar al saló de cent?

    ResponderEliminar